Isnin, 28 Disember 2015

Ke Langkawi



Siapa sangka buah cempedak jadi nagka, siapa sangka rezeki kita dapat berjalan percuma macam aku ni. Ha!!!!! tu la da la pecuma berjalan dengan tim. Menteri ko hado...... hahahahahahaha.... statement berlagak sikit... dari 25-27hb dengan bangganya aku ke langkawi.





Ops!!! sebelum orang salah sangka, sebenarnya lawatan rasmi YB ke langkawi, sambil menyelam minum air, YB buat family day untuk staff pejabat dia. Disini la mulanya aku kenal staff YB walaupun dah kenal staff dia masa dia buat tahlil di rumah dia sempena perhimpunan Agong UMNO kelmarin dan disini  juga aku kenal seluruh family YB, terjebak juga la untuk lawatan rasmi dia pada hari kedua dia tapi hari pertama aku sampai.



Seronok????? seronok ke bila keadaan aku tak stabil??? Aku mabuk kalah orang mabuk ketum, hadoi!!!! 1st lawat 2 lokasi, hampir2 nak dapat naik cable car, tapi tak de rezeki huk huk huk.... cedih sikit!!! sebab hati dah berbunga2 hahahaha. Malam aktiviti biasa la dinner, huh!!!! makan seafood.


2nd Day, lawatan diteruskan ke Pulau Payar.... jeng... jeng... jeng... naik bot beb!!! so aku duk luar takut menambah kemabukkan aku. Fuyooo.... bukan bestnya naik bot tapi kat pulau tu memang best airnya jernih, nampak ikan-ikan berkumpulan berenang, tapi yang tak best, dapat tengok je la kikikiki.... Yang datang tu ramai yang snorkeling bersama-sama shark hehehe, kecik je. 

Yang aku tak leh tahan makan stail kedah la kan aka Utara, pulut dengan kelapa dengan ikan kering....ha engko, aku tak pernah makan macam tu terrrrrr..... oleh kerana aku tak sarap so aku pun bedal la, mujur aku ni makan tak memilih, lagi pun aku sarap pun tak, so kene la makan dari kering kebuluran, tapi lunch aku makan kari kepala ikan, separuh kepala aku bedal walaupun aku bukan suka kari.... hahahahaaaa.... perut tak berapa kenyang masa menyarap tang pagi kiki. Agak terbentak jugak la aku makan aka balas dendam, cuak jugak aku kot2 dia sediakan lunch makan pulut jugak, aje kembung berangin la 1 badan makan pulut je.

Pada sebelah petangnya YB sponser semua ke underwater world tak jauh dari penginapan kita orang, ops!!! bukan tu je malah  dinner last night beserta karaoke, pengangkutan dan penginapan adalah sponser by YB, di the frangipani langkawi tu  penginapan family YB, Pegawai Khas dia dan aku, yang lain2 di hotel lain berhampiran airport. apakan daya rezeki badan, lom kerja dah dapat sponser kan!!!!.



Tak sabar jugak kot2 ada orang nak sponser 3.2 bilion kikikiki.... 3 juta pun OK x ya bilion2 sangat takut mati kene bunuh. hahahaha siapa kau... kau... kau.... 10 ribu hantaran pun belum tentu mampu untuk aku hahahaha..... senang je tak mampu dipersilakan berundur, aku makan pakai pun mampu tanggung sendiri. Bukan belagak tapi realiti Alhamdulillah Allah kan yang bagi rezeki, kita hanya mensyukuri, buat apa yang disuruh tinggal apa yang dilarang, hidup senang hati riang kikikikikiiii.... Kenyataan apa kah ini?


Ahh!!! Sambung balik, bila kata hampir semua di sponser, jalan ikut YB jer, tempat lain aku tak jalan, last day ada la Datin nak beli barang tapi aku tak mampu nak ikut, malam tadinya tido kul 1 kot, aku biasa tido kul 9 ke 10 ke? ni yang nak marah ni, ada pulak suruh karaoke sampai kul 1, sejam 2 sudah la, ini sampai 4 jam, sudahnya kepala aku yg pening tak cukup tidur, aku ni tak de le beli apa, cuma beli la coklat kat member dia kata dia beli lebih, ada la 2 jenis, untuk family kat kampung. Kawan2 dengo je la cerita, dan sebenarnya aku ke Langkawi duit RM 100 pun tak habis. Da tu semua sponser. 


Disebalik cerita ini adalah aku mabuk dari sebelum ke langkawi kerana naik kereta baru pej "tut" le, sampai ke cable car jalan dia macam ulow kene beduk, dengan sarap tak hambik, naik bot, makan pulut pulak, so banyak punca menyebabkan aku sakit kepala mabuk dan yg sewaktu denganya, penat tak usah kira la.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SESEDAP RASA