Selasa, 30 Disember 2014

Meja Belajar Asyraaf


Inilah tempat untuk Asyraaf belajar, walaupun boleh menulis di meja makan dan tak salah pun, tapi aku tetap belikan untuk dia khas untuk tempat dia belajar dan bukan itu aje, segala barang sekolah, seperti buku, alat tulis, tabung beg sekolah pun tempatnya disini.





Tapi yang jadi masalah bila mainan dia bersepah, kadang2 buat aku stress, nak mengelap meja dia tu bukan takat lap, nak susuh menatang2 yang kecik2 tu, adoi, jadi kerja aku pulak. Rajin aku layan la jugak, tapi bila aku dah tak rajin, memang macam singa benita le aku menjerit suruh Asyraaf kemas sendiri, kije ibu dia dah la banyak.




So cadangannya untuk 2015, aku nak masukkan meja belajar ni dalam bilik Asyraaf, ingat nak masak pagi2, so jimat masa, balik sekolah dah boleh makan selepas mandi, waktu malam lepas isyak terus masuk bilik ajar dia, maknanya tak perlu tengok TV, kalau tengok pun berita je la.... atau hujung minggu, eemm.... hal dunia kadang2 memang tak berapa nak penting dipedulikan.....

Ini selepas yang sebelum tak payah la, bukan macam sarang tikus, ke lipas ke, sarang penagih ke, tapi sarang asyraaf... kije buat sepah memang kije dia......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SESEDAP RASA