Rabu, 26 September 2018

Serabai


Semestinya aku teruja nak menceritakan makanan yang satu ini. Bila dilihat biasa-biasa namun hiasannya menarik juga, rasanya yang putih tu seperti tepung beras dibancuh dengan air dan dikukus, yang menjadikan ianya sedap adalah sos atau pencicah dia.





Memang cukup sedap rasanya, padu. inilah pertama kali rasa serabai. Serabai ni sinonim dengan penampilan seseorang, membawa maksud seperti selekeh. Rupa-rupanya di sebelah utara serabai itu adalah  sejenis makanan. Restoren pun diberi nama Serabei Cafe. 



Nasi Goreng Paprit jadi pilihan saya untuk makan malam disini. Rasanya biasa-biasa saje. Apa pun alhamdulillah rezeki.



Manakala anak bujang order nasi goreng ayam, sangat meriah disitu hahaha.... Hidangannya lain dari kebiasaannya, dengan ulam bagai, dan ayamnya halus-halus, cuma kalau ditambah sambal belacan memang padu.


Tapi tapi tapi.... Tom Yam dia sangat sedap, memang meletop... pomm.... Tak menyesal la order, memang kene dengan selera aku. 

Sesiapa yang datang ke Putrajaya boleh la try makan di Serabei Restaurant, tentang harga tu biasa la standert restaurant, nak lebih afdal ajak je aku ni haa boleh la try manu yang lain hahahahaha. 1 perkara lagi tuan tanah memang orang melayu haha..

Sekian.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SESEDAP RASA