Ahad, 20 September 2015

Sabun Pencuci TOP



Bertukar lagi pilihan pencuci pakaian, sebelum ni memang guna DAIA baik sabun ataupun softener. Sekarang ni aku gunakan TOP je termasuk softener. Sebelum aku pilih TOP aku buat "siasatan persendirian" semua sabun dan softenerdi beberap pasar raya yang biasa aku kunjungi. Keputusannya hanya TOP dan BIO ZIP yang di labelkan halal, selain daripada tu tak ada bukan tak halal tapi tidak diyakini kehalalanya bila tiada sebarang logo HALAL.





softener dari brand TOP pun ada logo HALAL maka dapat lah pasangan ideal untuk pencuci dan softener dari brand yang sama. Selain tu, softener AVA pun ada logo HALAL tetapi perlu pilih sebelum beli, kerana ada yang berlogo HALAL ada yang tidak.




Sabun ni memang sekadar pencuci kan!!!. Tapi yang dicuci bukan sekadar kain  buruk, yang banyaknya pakaian harian kita, sama ada basahan atau pakaian kerja malah pakaian sembahyang. Memang selepas basuh semua sabun hilang tapi kalau ada bau bererti masih berbaki di pakaian. Maka memang wajar mencari yang HALAL, kerana mncari yang halal itu adalah fardu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SESEDAP RASA